Svamp?

Kommentarer

  • Rund som en boll? Skulle behövt ytterligare någon bild, från sidan och gärna en bild på genomskärning.
    Men der ser ut som ett ganska ungt exemplar av skålröksvamp. De brukar spricka upp i ett rutmönster när de börjar bli färdigvuxna, för att sedan falla sönder och lämna kvar en skål bestående av fruktkroppens botten.
    Det finns några liknande svampar men var det i Syd-/Mellansverige så tror jag just skålröksvamp.
    Pedagogen svarar