Stor cycaspalm

Min dotter ärvde en stor krukväxt förmodligen en cycaspalm efter sin far. Den är jätte stor med bladlängd närmare 1,5 meter. Min dotter bor i Stockholm o mitt hus är inte tillräckligt stor för detta. Tar ni emot sådana växter? Känns ju inte bra att kasta den. Den har levt i krukan i Sverige närmare 40 år och enligt utsagan importerad från USA.
Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Eeva, vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot växter just nu då vi håller på att evakuerar våra växter inför byggande av nya växthus. Pröva att fråga Bergianska trädgården i Stockholm om de är intresserade. www.bergianska.se

    Vänligen
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent