Stjärnmagnolia

Jag har problem m rådjur, råbock som fejar hornen i stjärnmagnolia Jag gillar den busken o har 3 buskar på en stor tomt. Nu vill flytta en närmare huset i en nyanlagd busk o perenn plantering Jag ska sätta små Rhododendron, denna magnolia, hosta mm. hur gör jag för att skydda magnolian?  någon annan växt som avskräckande för rådjur? Helst förslag utan att bura in med hönsnät ..

Kommentarer

  • Hej
    Tyvärr är det inte möjligt att skydda magnolian från fejning ifall man inte stängslar in den eller använder andra medel som gör att rådjuren ratar rabatten.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent