Sterilt äppeltråd???

Jag har ett äppelträd(vet ej sort, tidig vinterfrukt, ålder ca 25 år) som en grävning runt huset för ca 10 år sedan skadade delar av rötterna.

Därefter har trädet inte givit någon frukt. Trädet ser f.övr. helt OK ut och skjuter skott inkl, vattenskott, som om det vore friskt.

Tror ni det går att få det att bära frukt igen? Vilka åtgärder måste i så fall vidtagas? Eller är det sterilt för all framtid?

Undrar Jan Gustavsson

Tacksam för hjälp med goda råd!

Kommentarer

  • Hej
    Ifall trädet i övrigt har återhämtat sig och ser välmående ut är det bara att ha is i magen och vänta då det kommer med tiden att producera blomknopp och därmed äpplen
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent