Skott av ek i massor

Jag har en stor bergig  naturtomt i sydvästra Göteborg bevuxen med tall, ek, en och ris av olika slag. Efter det rika ekollonåret för några år sedan växer det nu upp ek överallt. Gör jag ingenting kommer jag om nåra år att ha en tät ekkrattskog.
Några kan få växa upp men resten måste bort, men hur?

Tacksam för svar

Kommentarer

  • Hej
    Om du inte orkar dra eller gräva upp fröplantor som är rätt enkla att hantera när de är unga så kan man trimma ner skotten eller köra över dem med gräsklipparen om terrängen tillåter. Vi på botaniska har även vi stora utmaningar med små ekplantor som vi försöker att ta bort så snart vi ser dem

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent