Skolträdgården

Hej,

Jag undrar vilka barn det är som odlar i skolträdgården?

Hälsningar,

Margareta

Kommentarer

  • Beklagar att jag missat din fråga!
    Jag är ny på det här forumet.
    Varje ny odlingssäsong avtalar vi med nya skolor, oftast två, att få odla.
    Vi har hittills vänt oss till Göteborgsskolor som är intresserade av att starta egen skolträdgård och vill få hjälp och idéer, eller till skolor utan egen möjlighet att utveckla en egen skolträdgård. Vi vänder oss i första hand till skolår 2-3, samt till särskoleklasser M-H.
    I vår odlas flertalet av bänkarna av Ängås skola, 1or och 2or, samt Kannebäcks särskole- och språkklasser. De sår och planterar två gånger på vårterminen, och återkommer för skörd under två lektioner i början på höstterminen.
    De odlar grönsaker och rotfrukter.

    I ett par av lådorna har vi visning av sädesslag, färgväxter och växter som gynnar bin och humlor

    Om man är intresserad att odla med oss hör man av sig med en förfrågan under höstterminens start för att komma ifråga till nästa odlingssäsong. Vi prioriterar hela arbetslag med tydligt uttryckt intresse.

    hälsningar, Kennert Danielsson, trädgårdslärare

    Pedagogen svarar