Skadat träd

Hej! Detta träd har blivit påkört av en grävskopa i höstas. Kan vi göra något för att rädda det?Med vänlig hälsning, Ingrid

Kommentarer

  • Hej
    Det enda ni bör göra är att ta bort skadad bark och sedan låta trädet själv ta hand om skada och med tiden valla över skadan - ni skall absolut inte måla på något eller att skära runt skadan. Är trädet vitalt kommer den att med tiden begränsa denna skada.
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent