Sjukdom på pelagoner

Undrar vad den ljusa beläggningen som finns på stjälkar och bladskaft kan vara. Drabbat enbart mina pelargoner som jag övervintrar. Har frågat flera trädgårdsodlare men de känner inte till detta. Det verkar som det sprider sig.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi rekommenderar att du kontaktar FOR (Fritidsodlingens riksorganisation) för bästa hjälp med den här frågan.
    Deras rådgivning hittar du via denna länk: https://www.for.se/tradgardsradgivning/
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare