sjuka tulpaner

Det dyker upp tulpaner på alla möjliga ställen där det inte funnits några förut. Ofta är det bara ett blad och det kan vara fläckigt och skört att dra i. När löken följer med ser man att den inte utvecklat några rötter. Hur skall jag tänka inför nästa år?

Kommentarer

  • Hej!
    Det låter som frösådda lökar, som inte har hunnit utveckla några rötter i sin livscykel. Du kan låta dom stå kvar om du vill låta dom utvecklas på platsen men det tar flera år innan det förhoppningsvis blir en blommande tulpan.

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare