Sinnesträdgård

Hej

Jag arbetar på en daglig verksamhet som idag, håller på att starta en sinnesträdgård. Vi har lagt plattor som en gång, där våra deltagare kan gå eller köra runt på, i slutet av gången kommer det att sättas upp ett växthus i tidigt vår. Vet ni någon som har gjort någon sinnesträdgård som vi kan få lite tips och ideer ifrån.
Vi var hos er för två års sedan då vi gick i eran park, som var helt underbar 😀 det var genom Klangfärg,

Vi är inte så jätteduktiga på hur man ska tänka med plantering, kan man blanda hur som helst eller ska man göra olika grupper.

Vi håller till  i Marks kommun i Kinna, vår dagliga verksamhet som är mycket blandande diagnoser.

Kommentarer

  • Hej, Christina!
    Gröna Rehab i Göteborgs botaniska trädgårds regi har erfarenhet av detta.
    Kontakta Hanna Berko som arbetar som trädgårdsmästare där, eller en annan av våra trädgårdsmästare, Lena Benjegård, med mångårig erfarenhet.
    Pedagogen svarar