Scilla cilicica och S amoena

Hej. Hur ser man skillnad på Scilla cilicica och S. amoena, tuvig blåstjärna? Finns det något tydligt särskiljande drag som skiljer de båda arterna?
Jag köpte härom året lökar på Tradera som skulle vara S. cilicica, men växterna stämmer med Nordens floras beskrivning av tuvig blåstjärna och den är väl vanligare som kvarstående i svenska trädgårdar. Nu har jag sett att en butik säljer S cilicica (med ursprung från er). Det vore kul att ha båda arterna, men då vill jag ju säkert veta att jag inte köper en dubblett.
När jag googlar verkar de båda arterna vara väldigt lika och mitt intryck är att utomlands kallar man nästan allt för S cilicica och i Sverige nästan allt för S amoena. Kan ni hjälpa mig att reda ut detta lite bättre?
Mvh Sören Johansson, Rimforsa