Samband med besök

Hej
Vi är tre tjejer som tänkte att i stället för spa (pga coronarisken) skall vi besöka botaniska trädgården i göteborg samt trädgårdsföreningen i november. Främst för att titta i växthusen.
Sedan tänkte vi avsluta med ett besök på plantskola/handelsträdgård/liknande i göteborgs närområden med bra utbud. Kan ni rekommendera något ställe med bra utbud som är värt att besöka. Det är inte kvantitet utan snarare kvalitet jag tänker på då. Vi är inte från göteborg så har ingen koll på vilka pärlor som finns.
Tack på förhand
/Pethra

Kommentarer

  • Hej,

    Det låter som en trevlig aktivitet. Det finns en butik i Botaniska men i november har vi slutat att sälja utomhusväxter och säljer då bara krukväxter, trädgårdsredskap, fina saker etc. Öppet mån-fred kl 11-17, lö-sö kl 12-16.

    Det finns många bra plantskolor i Göteborgsområdet men de ligger en bit utanför stan. Växtverket är ett som ligger centralt i Majorna

    https://vaxtverket.com/