Rötter

Går det att artbestämma från vilket trädslag rötter , som har trängt in i ett avlopp, härstammar från ?
Olof Randén

Kommentarer

  • Det kan gå om man vet vad man har att välja på. Frågan är varför man behöver veta, avloppet måste förstås lagas oavsett, och alla trädrötter söker ju efter syrerikt, vatten så finns en trasig vatten- eller avloppsledning i närheten så kommer de att hitta den, var så säker.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent