Rötter

Vad är detta för rötter. Är i odlingslådor, bara hästskit och jord. Kommer inte underifrån( har kollat).
Rensat i lådorna ett år, året efter var det lika mycket igen. Luktar svamp.

Rickard Larsson

Kommentarer

  • Hej!
    Om rötterna är svarta, lite gummiartade och har vitt innanmäte så kan det nog vara honungsskivlingens rhizomorfer. Om det finns en gammal stubbe eller ett dött träd i närheten så är sannolikheten stor att det kommer därifrån.

    Mvh
    Emil Wallin Trädgårdsmästare -träd och buskar