Rosettväxt mörka gröna till rödbrunvioletta, blad, kväver gräset.

Hej, Gunnel här/kristinagunnel@gmail.com  ||  Behöver din hjälp för att utrota ett ogräs i gräsmattan. Provar skicka foto. Tacksam  Gunnel 😃

Kommentarer

  • Hej! Bilderna föreställer någon slags revsuga, Ajuga reptans. Den säljs som marktäckare och kan sprida sig i gräsmattan med sina ytliga rötter och utlöpare och kväver då gräset.
    Den är ganska lätt att gräva bort eftersom den inte har djupa rötter, och man slipper då använda ogräsgift. Så i nytt gräs efter bortgrävning och ha koll på att den inte sprider sig på nytt.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare
  • Tack så mycket Anna-Carin👍👏

    Vänligen
    Gunnel

  • Tack själv, så fint!
    /Anna-Carin
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare