Ros - vad heter den?

Har en ros i trädgården som jag inte vet vad den heter eller kommer ifrån
Gunilla Olsson

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta vårt väldigt sena svar, kanske har du redan fått svar från annat håll.

    Rossorter är mycket svåra att bestämma utan att se och känna växten i levande livet. Jag skulle vända mig till Göteborgs trädgårdsförening, som har en förnämlig samling av kulturrosor. Vi på Botaniska odlar i princip bara vilda rosor.

    Vänliga hälsningar,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent