Rönnsumak

Hej,
I vår brf har vi något som vi tror är en rönnsumak. Den här spridit sig en hel del. Är detta en invasiv växt som vi bör ta bort?

Kommentarer

  • Hej
    Rönnsumaken sprider sig med utlöpare men är enkel att avgränsa vilket gör att den inte klassificeras som något allvarligt hot och behöver inte enligt lag tas bort
  • Hur ska jag bli av med rotskotten från rönnsumak?

    Monica Johansson
  • Hej Monica,
    Du behöver precisera frågan: är det skott efter en rönnsumak du tagit bort eller är det ett träd du vill ha kvar? I så fall, står den i en gräsmatta eller en rabatt?
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent