Rönnsumak

Hej,
I vår brf har vi något som vi tror är en rönnsumak. Den här spridit sig en hel del. Är detta en invasiv växt som vi bör ta bort?

Kommentarer

  • Hej
    Rönnsumaken sprider sig med utlöpare men är enkel att avgränsa vilket gör att den inte klassificeras som något allvarligt hot och behöver inte enligt lag tas bort
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent
  • Hur ska jag bli av med rotskotten från rönnsumak?

    Monica Johansson
  • Hej Monica,
    Du behöver precisera frågan: är det skott efter en rönnsumak du tagit bort eller är det ett träd du vill ha kvar? I så fall, står den i en gräsmatta eller en rabatt?
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent