Rhododendronsort

Hej,
Såg en fantastisk rhododendron högt upp till höger där de första små rhododenronen står,runda blad och röda klockor, ett par meter hög. uppe vid ett staket där man håller på att bygga.
Stämmer sorten som står på skylten under busken? Försöker skicka med bilder jag tog. Hälsningar Gunnel

Kommentarer

  • Hej Gunnel! Dina bilder kom tyvärr inte med, prova gärna igen!
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • St
  • Det är Rhododendron orbiculare, rundbladsrododendron, skylten ska sitta vid en annan art.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent