Rhododendron och lövhoppare

Hej
Vi har fått lövhoppare/cikador på våra rhododendron och jag undrar om ni har tips på hur man bekämpar de? Bor i Mölndal så det är rätt nära er och undrar om ni har fått samma problem.
Med vänlig hälsning,
Lotta

Kommentarer

  • Hej!
    Vi rekommenderar att du kontaktar FOR (Fritidsodlingens riksorganisation) för bästa hjälp med den här frågan.
    Deras rådgivning hittar du via denna länk: https://www.for.se/tradgardsradgivning/
    Larverna bekämpas i maj till mitten av juli, äggläggningstiden är augusti till september.
    Lycka till!
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare