Renovering

Hej läste någonstans att det pågår renoveringar i trädgården. Har aldrig varit på besök tidigare och vill inte resa från Stockholm till Göteborg för att se en kaotisk arbetsplats. Hur omfattande är det? Hoppas på det bästa, mvh Inger

Kommentarer

  • Hej,

    På vår hemsida, botaniska.se, informerar vi om detta. Våra nuvarande växthus ska rivas och nya byggas på samma plats. Detta arbete börjar i höst Det innebär att början av huvudvägen då kommer att kantas av byggplank ca 50 meter. När du passerat detta är trädgården på 20 hektar lika fin som vanligt. Även entrépartiet med vårlök (vår) och sommarblommor (sommar) prunkar som vanligt.

    Så jag tror du blir nöjd med besöket, välkommen