Regler

Hej
Jag önskar att ni reviderade era regler avseende hund. Hundägare är ofta människor som tycker om djur och natur och att inte få vistas i den botaniska trädgården under halva året är vansinne. Reglera istället kring koppeltvång och att man självklart plockar upp! Detta fungerar utmärkt i många andra botaniska trädgårdar t.ex. i Visby.
Vänligen,

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för dina synpunkter. Det är inte aktuellt att ändra reglerna i dagsläget.
  • Hej
    Får jag fråga varför ni är så bestämda i frågan? Jag vet och förstår att ni har känsliga växter. Men man kan ju reglera via koppeltvång, att man plockar upp OCH att hundar inte får uträtta behov vid rabatterna (då detta exempelvis kan göda växter som blir skadade av detta).
    Vänligen,
  • Hej igen,

    Förstår din frustration men om problemet vore så lätt löst hade det inte varit ett problem.