Rådjur

Hej! Undrar vad ni har för "råddjursskrämmare" med högfrekvent ljud? Fungerar den bra och vilket märke isåfall?

tar tacksamt emot tips! mvh sigge

Kommentarer

  • Hej! Vi använder "Trädgårdsvakten", som finns att köpa från flera olika företag - sök på "Trädgårdsvakten" så kommer du till deras hemsidor. Vi har valt denna modell framför "Rådjursvakten", eftersom den även skrämmer andra djur t ex harar. Vi är nöjda med resultatet. Man kan ställa den på timer så att den bara går vissa tider på dygnet. Unga personer med bra hörsel kan annars störas av ljudet.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare