Rädda träd från Roundup

Någon illvillig granne har dragit roundup/ecopluggar i en dunge med gamla ekar. Pluggarna är avlägsnade men enligt uppgift verkar giftet mycket snabbt. Finns det något man kan göra för att hjälpa träden att överleva? Spola rent? Borra ur? Tillsätta näring eller vatten? Hur stor chans tror ni att de har att överleva?

Kommentarer

  • Hej,

    Vilken illvillig person! Vem äger marken där träden står? Om det är kommunens mark tycker jag att du ska kontakta Park- och naturförvaltningen.
    Vi får hoppas att de gamla ekarna är starka nog att stå emot. Har det gått mer än 6 veckor sedan pluggarna togs bort och träden ser pigga ut är nog faran över