Pumpa skada

Hej!Jag har odla pumpa i två år nu. Det här två gångerna så har stjälken blivit grå på pumpan och haft riv märken i sig. Finns det något jag kan göra åt detta eller kan det skada växten.
Alfredo

Kommentarer

  • Hej!
    Det ser ut som en mekanisk skada från ett redskap eller ett djur. Om plantan ser bra ut ovanför och lyckas försörja sig med näring och vatten trots skadan är det bara att låta den vara. Annars vissnar den och får tas bort.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare