Problem med träd som tappar blad nu!!!

Har en Japansk blodlönn som tappat blad under några månader. Flera grenar är helt avlövade nu, och några ser dåliga ut. Läste om ev svampsjukdom. Tacksam på råd hur vi kan hjälpa trädet.

Kommentarer

  • Hej
    Låter lite konstigt MEN japanska lönnar är nyckfulla och drabbas av diverse saker. Jag skulle rekommendera att du kontaktar http://www.tradgard.org/kunskap/radgivning.html då de har en bredare kunskap kring sjukdomar på växter

    Hoppas du får svar där, annars får du höra av dig

    /Henrik

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent