Plommonträd

Hej! Jag har ett plommonträd som bär massor av frukt men plommonen ruttnar jättesnabbt! Är trädet infekterat eller sjukt? Varför kan vi inte njuta av frukten?

Kommentarer

  • Hej!
    Det ser ut som att ditt plommonträd har blivit infekterat av svampen Molinia. För att begränsa spridningen bör alla löv och all fallfrukt tas bort från marken. Lägg inte avfallet i din egen kompost då sporerna kan sprida sig. Lämna istället in det till en kommunal miljöstation.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent