Plantering tillsammans med Park slide

Hej!

Vi har Park slide i en rabatt.

Vi har grävt upp rötter och klippt de stänglar som kommer upp så fort vi haft tid.
Allt är lämnat och lämnar allt nytt till förbränning, vi vet om risken.

Frågan är om vi kan lägga markduk, presenning eller kartong på rabatten och sen lägga jord och plantera ovanpå? Det vi vill plantera är syren, hallon, örter, sockerärtor, och kanske andra ätbara grönsaker.
Eller ska vi göra hål i en markduk och plantera i hålen? O fortsätta knipsa av alla parkslideskott som kommer upp?

Vill inte ha en tom rabatt under tiden vi utrotar Park sliden …
Eller har ni något annat tips?

Mvh Anna

Kommentarer

  • Hej
    Låter som ett dilemma och mitt tips skulle vara att använda markduk som inte försvinner på några växtsäsonger men som släpper igenom vatten och sedan göra en plantering ovanpå detta, men ta i med bredden på denna markduk så man har distans från markdukens kant till parkslidens existens då de är väldigt duktig på att sprida sig i sidleds.

    Lycka till
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent