Plantering av låg rosenbuske

Jag vill gärna ha en rosenbuske som inte blir mer än 1 meter hög. Bor i zon 4. Jag är emellertid tveksam till markens beskaffenhet.
Marken visade sig bestå av styv lera, och en halvmeter ner i gropen stötte jag på berg, i hela botten. Om jag fyller på med planteringsjord, kommer busken att kunna överleva?

Kommentarer

  • Hej,

    Jag föreslår att du går till din lokala lantskola och rådgör med dem om vilken sort de föreslår efter förutsättningarna