Parkslide?

Har fått 10-15 sådana här i trädgården helt plötsligt. Kan jag ta bort dem?

Kommentarer

  • Det är inte parkslide, utan bladrosetter av fingerborgsblomma (eller möjligen något kungsljus). De är tvååriga och kommer att blomma i år och sedan dö, men kan ju fröa och ge många nya bladrosetter året därpå, osv. Välj själv om du vill behålla eller ta bort.

    Mats Havström
    Vetenskaplig Intendent

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent