Parkslide och syrenskott

Hej,
Jag har fått skott från syren som jag tänkte plantera. Ca 75 m från dessa skott, och på den andra sidan av vägen fanns det parkslide, dock inga parkslide skott i området där syrenen står . Borde jag avstå från att plantera dessa syren skott?
Tacksam för svar
Hälsningar
Bente
Bente Grüner Sveälv

Kommentarer

  • (Jag antar att du menar rotskott)
    Bra att vara försiktig med parkslide, men det ska inte vara någon risk om det du skriver med 75 m avstånd stämmer.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent