Parkslide?

Har en buske i min radhus trädgård, ca 70 cm hög. Vita blomklasar i början av sommaren. Klippte ner den något denna månaden och upptäckte då att grenarna var ihåliga. Såg under promenad i Slottsskogen marktäckare av Parkslide och foto av samma. Kan min buske vara Parkslide? Har inte planterat den själv.Vad gör jag isåfall?
Tacksam för snabbt svar till ”sömnlös”

Kommentarer

  • Hej Britt-Kersti,
    Det är inte parkslide, det är vi säkra på. Däremot skulle vi behöva se mer av växten för att säkert veta exakt vad det är.

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent