Park slide?

Har en lövfällande buske i min lilla radhus trädgård, ca 70 cm. hög. Den blommar i maj/juni med vita klasar. Upptäckte, när jag för några veckor sedan klippte ner den något, att grenarna hade rör. Promenerade i Slottsskogen häromdagen och på ett ställe hade man tagit bort Parkslide och täckt marken med duk. Ett foto av växten liknade min, som f.ö. har ”självsått” sig och inte har vuxit särskilt mycket på de ca. 3 år , som den har funnits i min trädgård. Läste om Parkslide, attt den blommar i augusti/september.
Bifogar ett färskt foto.
Tacksam för ett snabbt svar.
Hälsningar från ”sömnlös”, amatör odlare.

Kommentarer

  • Hej Britt-Kersti,
    Det är inte parkslide, men jag överlåter åt vår träd-och buskspecialist att avgöra vilken art det är
    Mats Havström

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent