på vår lilla tomt i kuperad terräng finns en mäktig kin sekvoja 15-20 m hög och "midja" 100 cm

Trädet är omfångsrikt upp till 2/3-delar, med en snedvuxen gren, blir sedan betydligt smalare och glesare. Stammen är spikrak och borde vara eftertraktad. Det borde kanske tas ner men hur och av vem.
Beskärning är väl knappast aktuellt och kanske inte heller att låta det stå kvar och bli ännu större?
Tack för synpunkter

Kommentarer

  • Hej
    Mitt tips är att kontakta en licensierad (utbildad) arborist som kan hjälpa dig med detta - lycka till!
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent