Öronvivel. Frilandshibiskus

Öronvivel på Ligusterhäck. Finns något att göra?
Hibiskusen har fått fröplantor. Hur fostrar jag dessa ?

Kommentarer

  • Hej!
    När det gäller öronvivlar finns det nematoder att köpa och vattna ut när jordtemperaturen överstiger 14 grader. Nematoderna är känsliga för solljus så bekämpningen utförs bäst kvällstid eller mulna dagar.

    Hibiscusens fröplantor kan sättas i låda eller små krukor med planteringsjord. Gödselvattnas och flyttas till större krukor när de växt till sig.

    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare