Olivträd

Har ett olivträd planterat av misstag för ca 10 år sedan. Det står utomhus direkt i jorden och har varit enormt fint och det är nu ca 3 meter högt. Tyvärr var trädet risigt sedan i våras och det har inte hämtat dig än. Förra året hade vi jättemycket oliver på det. Varje vinter packar jag in ett stort lager med tång från havet och lägget kvistar och juteväv runt roten. Kan det återhämta sig tror ni eller är det sågen dom gäller?
Hälsningar
Katarina

Kommentarer

  • Hej!
    Detta går tyvärr inte att svara på, det beror tex på hur hård
    vintern blir. Förslag att du gör som du brukar och sågar ner om det inte återhämtar sig.
    Lycka till!
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare