Okänd växt

Sven Fahlström

Kommentarer

  • Hej Sven!
    Detta är en revormstörel Euphorbia helioscopia. Den kan hittas på öppen mark som t.ex. åkrar, trädgårdar och jordhögar.

    Hälsningar,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Tack för svaret en fråga till läst om giftiga växter orolig för vi har några får vilken växt är detta

    Sven Fahlström
  • Hej!
    Detta är en johanneshört (släktet Hypericum). Lite svårt att avgöra exakt vilken art från bilden, men det ser ut att vara fyrkantig johannesört.

    Hälsningar,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent