Ohyra på bokhäck

Hej,
Jag har planterat bokhäck under våren och har nu upptäckt att de flesta plantorna fått någon ohyra som jag inte vet vad det är. Det ser ut att vara någon typ av vit lus men på en del av bladen är det även lite mer "tussiga" djur. Vet ni vad detta skulle kunna vara och vad rekommenderar ni för bekämpning för att bli av med det?

Kommentarer

  • Hej Malin!
    Jag rekommenderar dig att kontakta växtrådgivningen vid Fritidsodlingens riksorganisation då de är skickliga på växtsjukdomar – se länk nedan:

    https://www.for.se/tradgardsradgivning/

    Vänliga hälsningar
    Stina Weststrand

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent