Ödetsträdet

Hej, har ingen ohyra satt två stycken skott dom växer men tappar bladen
Va gör jag för fel?

Kommentarer

  • Hej!
    Det är helt normalt att ödesträdet tappar lite blad under vintern då det är ljusbrist. Det låter bra att skotten växer så du gör säkert inget fel. Ställ plantorna så ljust som möjligt och invänta vårljuset.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare
  • Hejsan.
    Det ena skottet har tappat alla blad nu,
    det andra skottet har ett blad längst upp.
    men det ser ut som att det växer.
    hur länge tror du jag ska vänta på att det kommer
    nya blad?
    dom står i ljust fönster med belysning.
    mvh Biggan
  • Hej!
    Bra om skottenäven kan stå lite svalare. Var försiktig med vattningen om det inte har så många blad kvar. Jag gissar att det kommer igång i februari - mars, och det är ett positivt tecken att det verkar växa. Du kan ju kolla om det är lämplig växtbelysning du har, finns mycket att välja bland.
    Hälsningar Anna-Carin Ek

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare