Nycket till artetiketterna i trädgården

Jag använder mig mycket av artetiketterna i er trädgård. Jag har lyckats dechiffrera en del på egen hand men inte allt. Vi kan ta en av etiketterna till Ullungrönn som står utanför entrén som exempel.

Sorbus ulleungensis - Artnamn latin, enl. kladistik
Ullungrönn - Artnamn svenska
Korea: Ullung - Förekomst
Rosaceae - Familj, enl. kladistik
1976-0158 s W - Planteringsår? Referens? s W? Vad är detta?
JAPANEXP76 - Varifrån växten kommer? Expedition till japan år 76. Ibland står annan information här, t ex "Till minne av X X" eller Alnarp. Vad anger denna position?
N 100 - Ingen aning om vad detta anger
1 - nere i högra hörnet står ibland en siffer-bokstavskombination. Vad är detta?

Kanske är det självklart för en biolog, men som amatör hade en nyckel varit guld värt. Tack på förhand.

Oskar Andresson