Nya frukter på magnolian

Hej!
Vår gamla magnolia har i år fått "frukter" som inte alls liknar dem som hon brukar få. Vanligtvis kommer det bara en massa kottliknande saker men i år ha de färger och ser annorlunda ut.
Bifogar en bild
Vänliga hälsningar
Claes Mårdstrand

Kommentarer

  • Hej
    Dina frukter är befruktade och därmed producerar frön vilket medför dess bulliga form vilka kommer spricka upp och visa dess orangeaglansiga frön. Färgsättningen av frösamlingarna varierar lite mellan åren
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent