Nerklippning eller ej av vildvin

Vi har vildvin på nästan hela fastigheten. Nu skall huset renoveras på fasaden. Min fråga är om vildvinet klarar nerklippning? Vi är mkt förtjusta i vildvinet och kan tänka oss att stoppa renoveringen på de ytorna.
mvh Brita o

Kommentarer

  • Hej
    Det går att klippa tillbaka vildvin men ta det försiktigt och ta så lite som möjligt och gödsla upp den generöst nästkommande säsong så man ger den tillbaka resurser som ni klippt bort
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent