Näsduksträd

Hej!

Har ett näsduksträd som är ca 10 år.
Det har typ 3 toppar och det står lite och stampar, vet att det är långsamtväxsnde men rekommenderar ni att det beskära så att det är 1 topp bara eller om man ska låta trädet själv få sköta sin apikala dominans.
Trädet är typ max 1,80

Mvh
Ingrid Näslund

Kommentarer

  • Hej! Ursäkta sent svar. Det handlar mest om estetik och utrymme om man väljer att ta bort några av topparna eller ej. Flera toppar ger mer vidkronigt träd. Man kan korta in sidotopparna för att skapa plats under trädet
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent