Näsduksträd

Jag har just köpt ett över 2 meter högt Näsduksträd och skulle vilja ha tips på var det är lämpligast att plantera det. Jag har olika lösningar. Antingen i söderläge mellan en 6-7m hög Rönn och än 7-8 m hög Hägg med vid krona.
I det andra fallet är det litei en mer skyddad trädgård mot öst där det står några höga Björkar. Båda platserna bör var väldränerade. Jag skulle helst vilja ställa den på denplats det är söderläge men vet inte om det så klokt. Skulle vara tacksam för råd.

Kommentarer

  • Hej,

    Vår specialist på räd är sjuk så det kan ta ett tag innan vi kan svara på din fråga.