Näringsvärde

Har en stuga ute i skärgården. Jag odlar på de ytor jag kan finna mella bergshällarna. Men har svårt med att få ut ny jord på plats, så jag får varje år försöka förbättra jorden på något sätt ,bli oftast med en påse algomin allround. Hur gör jag för för att göra jorden mer näringsrik o fylligare ??

Kommentarer

  • Det  kan bli för starkt gödslad jord som skadar växtrötter om en mindre jordmängd innehåller alltför mycket näring i förhållande till sin volym. Välj växter som klarar jordmånen och det utsatta läget. Fyll på med så mycket kompost och annan matjord som det går att få plats med. Du kan prova Algomin Professional Garden / Växa 4.5.11 eller att blanda Biokol i jorden. Överdosera dock inte några gödselmedel.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare

    Anna-Carin Ek Trädgårdsmästare - hortikultur