Namn på växt

Hej!
Jag har en växt på min tomt, som jag inte har kunnat hitta namn på. Den har vuxit hos mig flera år och jag klipper ner den varje år. Växten blir flera meter lång och slingrar sig runt allt den kommer nära. Den har inga blommor eller bär, har gröna blad(som faller ganska tidigt) och rödaktiga grenar. Skickar med tre bilder.

Vore glad för svarTack på förhand

Gunilla Smedgård

Kommentarer

  • Hej Gunilla,
    Det ser ut som en sort av Vitis vinifera, oklart vilken. Vill du ha blom och frukt behöver den beskäras på rätt sätt: vinterbeskärning, dvs uppbyggnadsbeskärning, av äldre ved samt sommarbeskärning, s k pincering, av årsskott.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent