Namn på en växt

Denna blomma växer på min kollolott. Jorden är mycket våt och lerig. Jag tror den förökar sig via rötter. Från början är ett skott taget från en trädgård i Borås.

Kommentarer

  • Hej Lena, Ursäkta sent svar, men det är väldigt svårt från bilderna att avgöra vad detta är för art. På grund av skicket saknar den nog arttypiska karaktärer. Skulle kunna vara en Amaranthus?

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent