Namn på en dahlia

Hej
Undrar om ni Kan hjälpa Att lista ut namn på den dahlia tack.
Se bifogade bilder: till vänster ät i dagsljus under blomningen och till höger är när blomma blir färdigt utvecklad men under belysning i vinterförvaring i 10 graders garage.
Tack på förhand
Yim Ung

Kommentarer

  • Hej Yim,
    vilken vacker Dahlia!
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att lista ut sort med någon större säkerhet. Det finns väldigt många sorter och hybrider som är lika varandra, några lilarosa näckrosdahlior som liknar din är 'Lilac time' och 'Carlien' Kanske kan svenska dahliasällskapet hjälpa dig vidare.

    Med vänlig hälsning, Åsa Krüger botanist
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent