Myror på rosor

Min Willestrup-ros har massor av myror för andra året i rad. De finns runt nedre delen av stammen och drar med sig en hög av jord upp på stammen. Skadar detta rosen? Hur får jag bort myrorna? Bild bifogas.

Kommentarer

  • Hej
    Det är troligen ingen fara för rosen förutom att myrornas gångar kan fungera som avrinningskanaler för vatten och göra det väldigt torrt för rosen så mitt förslag är att använda något myrmedel som får dem att dra någon annanstans
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent