Mitt körsbärsträd ser ut att dö

Hej! Mitt körsbärsträd ser ut som att det dör. Det har två stammar, stammen har delat sig på båda och halva trädkronan är helt snustorr utan ett enda löv...Vad kan det vara? Är det angripet eller dör det av torkan som var förra året? Mycket ledsamt. Vad kan jag göra?Med vänlig hälsning, Cecilia

Kommentarer

  • Hej

    Det ser onekligen ut som att det håller på att dö och det finns nog inget att göra i detta läge utifrån bilderna. Anledningen kan vara flera men man ska veta att körsbärsträd är relativt kortlivade och infinner sig rätt tidigt i den fas att de blir extra känsliga för sjukdomar eller extrema klimat såsom förra sommaren etc.

    Varma hälsningar

    Henrik Sjöman

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent