Min hängbjörk är angripen av röta?

Jag har en jättestor hängbjörk i min trädgård. Långt över hustak och flaggstång. Har varit så vacker men har inte burit gröna blad på två år nu och i år har stammen blivit angripen av svamp. Hur rutten är den? Hur bråttom är det att ta ner den? Jag är rädd att den ska ramla på huset.

Kommentarer

  • Hej
    Om den inte burit gröna blad på två växtsäsonger och att stammen är angripen av svamp är min åsikt att björken riskerar ha en mycket dålig förankring i marken och också i ovanjordiska delar och är en direkt fara för människor och egendom och bör tas ned omedelbart av någon som har den kompetensen
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent